10 nemme Tips til Arthritis smertelindring

Tror du ikke kan stoppe at arthritis smerte? Stor nyheder! Du kan handle nu. Få 10 super nem og effektiv gigt pain relief tips fra gigt eksperter og gøre dit liv med gigt lidt nemmere nu.

Beskytte dine led. Opbevar ikke din leddene i samme situation for en længere periode. Balance din hvile og arbejde hele dagen. Bruge de stærkeste samlinger tilgængelige for jobbet.

Stræk det. Stretching bør være en del af hver gigt patientens daglige rutine. Et godt stræk hjælper med at forhindre skader ved opvarmning af muskler og sener, der er mere smidig og mindre tilbøjelige til at rive. Bruge mindst 10 minutter hver dag stretching, og arbejde hvert større muskler gruppe.

Køle det ned. Stoppe fysisk aktivitet. Hvile i et miljø med cool/skygge. Spray med en tåge af koldt vand eller Pak en ispose eller en kold komprimere i et håndklæde og anvende det til at reducere gigt smerter og hævelse.

Komme i gang. Motion kan reducere fælles smerte og stivhed og øger fleksibiliteten og muskel styrken. Det kan også hjælpe med vægtkontrol, stress management, og gør du føler dig bedre samlet. Arthritis Foundation tilbyder også vand øvelse og andre klasser.

Få en massage. Fodmassage terapi kan lindre dine smerter, lindre stive ømme muskler, reducere inflammation og hævelse. Kontroller, at du bruger olie eller creme på fingrene til at gøre det mere blid. Arbejde inden for fem til ti minutter om dagen hvis det er muligt.

Holde din vægt i balance. Overvægt, selv bare moderat påvirker weightbearing leddene og kan øge smerten ved gigt. Undersøgelser har vist, at miste ekstra vægt sænker risikoen for at udvikle slidgigt i knæet. Vægttabet kan hjælpe bremse udviklingen af arthritis også.

Få en diagnose. Hvis du oplever symptomer som smerter, stivhed, bør hævelse mere end 1 uge, du overveje at se din læge og få en diagnose. Husk at der er mere end 100 typer af arthritis. Det er vigtigt at få en specifik diagnose for form for gigt, du har.

Tage din medicin rigtigt. Ikke stoppe med at tage din medicin, bare fordi du føler, det ikke er i orden. Check med din læge først. Du skal forstå, at det kan tage flere dage til flere måneder for en medicin for at blive effektiv.

Hold øje med nye muligheder. FDA godkendte for nylig nogle nye medicin til slidgigt, leddegigt og andre sygdomme, gigt. Hvis føler, at den aktuelle medicin ikke virker godt, check med din læge om eventuelle nye muligheder.

Holde uddanne dig selv. Det er vigtigt at lære noget nyt om gigt. Find nogle gode websites online og abonnere på deres nyhedsbrev hvis de har det. Deltage i en af to aktive online gigt samfund som forum eller opslagstavle. Aldrig tøve med at se din læge og stille spørgsmål.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *